Monday, March 29, 2010

Kaitan bounce guy, a shoulder to cry on dan teh ‘o’ ais halia



“Harun, lu ingat pasal awek yang gua cerita itu hari?” tanya Karim memecah kesunyian sesi teh tarik lewat malam itu.


“Ha….ape kes? “ balas Harun dengan gaya angkuh sementelah kisahnya berkenaan geng berbasikal rakan-rakan pejabat yang baru disertainya diceritakan pada Karim tadi.


“Gua rasa gua ni bounce guy je la….” luah Karim dengan muka tak boleh belah.
“Awek tu baru menangis-nangis dengan gua malam tadi bagitau die baru lepas putus dengan bf die” terang Karim.


“Arghh…gua tak heran pun. Budak-budak kita memang macam tu la. Kalau tak jadi bounce guy, jadi a shoulder to cry on tak pun as usual, mr. nice guy” Harun celah tanpa fikir panjang.


“Tu la….cilake betul rase tekak gua ni. Gua dah perasan macam ade kimia lepas dua tiga kali kitorang lepak sama. Sms tak usah citer la beb, beratus-ratus sehari. Tu belum hal pergi menonton Ana Rafael malam minggu lepas.” Karim menambah-nambah cerita buat sedikit yakin.


“Skang gua dah rasa macam tak elok nak cucuk jarum, macam taking advantage lak dengan gadis tengah bleeding” beritahu Karim dengan nada sedikit jatuh yakinnya.


“Kita kene selfish sket skang ni beb. Kalau tak, sampai bile lu nak teh tarik dengan gua je manjang. Lu nak lu redah je. Tak payah la nak pikir-pikir apa yang lu nak buat tu elok ke tak” lagi Harun sambung ceramah percuma pada Karim.


Harini gua rasa macam nak ajak Zooey Deschanel minum teh ‘o’ ais halia. Style!


No comments: